31 Mayıs 2013 Cuma

Akab Nedir?


Akab Nedir? Akab Ne Demek? Akab Neye Denir?

(i. A.) (c. Akâb «k kalın okunur»). I. Ökçe. 2. Geri, arka: Onun akabinde ben de gittim; akabinde onlar da geldiler. 3. Bir zamanı takip eden zaman, bir vaktin ilerisi, sonra: Yağmur yağdı, akabinde hava açtı; kavga ettiler, akabinde barıştılar, (c.) Evlât ve ahfat, zürriyet. Onun Akâbı kalmadı; Akâbı devam edip hâlâ mevcuttur. Derakab = Çok geçmeden, pek az sonra, hemen: Ben eve gittim derakab adam gelip geri çağırdı.
(i. A.) (c.
Akâb «k kalın okunur»).
I.
Ökçe.
2.Geri, arka: Onun akabinde ben de gittim; akabinde onlar da geldiler.
3.Bir zamanı takip eden zaman, bir vaktin ilerisi, sonra: Yağmur yağdı, akabinde hava açtı; kavga ettiler, akabinde barıştılar, (c.) Evlât ve ahfat, zürriyet.
Onun Akâbı kalmadı; Akâbı devam edip hâlâ mevcuttur.
Derakab = Çok geçmeden, pek az sonra, hemen: Ben eve gittim derakab adam gelip geri çağırdı. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder